Blauwe Diesel 20-50 voor particulieren

Blauwe Diesel 20-50

Blauwe Diesel 100, vanaf heden verkrijgbaar onder de naam Neste MY Renewable Diesel™,  is een zogenaamde HVO-brandstof. Deze afkorting staat voor Hydrotreated Vegetable Oil. Het pure product is dus een volledige dieselvervanger en geen brandstoftoevoeging (brandstofadditief). De brandstof wordt gemaakt van plantaardige afvaloliën, dit zijn hernieuwbare grondstoffen.

De Blauwe Diesel 20-50-producten zijn ook deels gemaakt van afval. Kan het dan wel goed zijn? Het antwoord is, ja. Het is technisch zelfs beter dan gewone diesel. Blauwe Diesel 20-50 bevat minder water, het verbrandt schoner en de brandstof is zuiverder. Hieronder vind je meer over de grondstoffen en de specifieke eigenschappen van Blauwe Diesel 20-50.

 

Grondstoffen en productieprocesBlauwe diesel Ssynfuel + Duurzame diesel

Het duurzame deel in de Blauwe Diesel 20-50 wordt gemaakt van afval en is daarom een circulair product. Het afvalproduct bestaat uit resten van plantaardige oliën die eerst een voedseldoel hebben gediend. De afvalproducten die vrijkomen zodra de grondstof is klaargemaakt voor menselijke consumptie, worden normaal gesproken gestort of verbrand. Nu gebruiken we deze afvalproducten om Blauwe Diesel 20-50 van te maken. Er wordt voortdurend onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om nog meer restafval zo te bewerken dat het geschikt is om Blauwe Diesel 20-50 van te maken.

 

Eigenschappen

Hieronder staan de diverse eigenschappen van Blauwe Diesel 20-50 beschreven.

Klik met je muis over de icoontjes voor meer informatie.

Afvalvermindering

Blauwe Diesel 20-50 wordt deels gemaakt van plantaardige afvaloliën. Deze oliën moeten eerst een voedseldoel hebben gediend. De plantaardige afvalolieproducten die hiervan overblijven, zijn deels de grondstof voor de Blauwe Diesel 20-50. Blauwe Diesel 20-50 is hiermee tot wel 50% een circulaire brandstof. Dat bedoelen we met afval verminderend.

Lees meer

Blauwe Diesel 20-50 is milieuvriendelijker

Als we Blauwe Diesel 20-50 in het milieu morsen, dan veroorzaakt het tot 50% minder schade in vergelijking met fossiele diesel.

Lees meer

Tot wel 10% brandstofbesparing

De Blauwe Diesel 20-50-producten hebben een hoog cetaangetal. Een hoog cetaangetal zorgt voor een snellere en efficiëntere verbranding. Bij een mengsel van Blauwe Diesel 20-50 met gewone diesel leidt dit hogere cetaangetal in combinatie met een hoge energiewaarde tot een mogelijke brandstofbesparing of vermogenstoename.

Lees meer

Blauwe Diesel 20-50 is CO2 reducerend

Dit heeft betrekking op de CO2-uitstoot. Blauwe Diesel 20-50 wordt deels gemaakt uit plantaardige afvaloliën. Door de groei van de plant wordt de CO2 eerst onttrokken aan de lucht. Pas bij het verbranden van de Blauwe Diesel 20-50 komt deze CO2 weer vrij in de lucht. Bij het verbranden van Blauwe Diesel 20-50 voegen we tot wel 50% minder CO2 toe aan het milieu. Dit noemen we CO2 reducerend.

Lees meer

Emissiereductie tot wel 50%

Blauwe Diesel 20-50 is een brandstof met een hoog cetaangetal. Het cetaangetal zorgt ervoor dat de Blauwe Diesel 20-50 sneller en dus efficiënter verbrandt dan fossiele diesel. Het gevolg hiervan is dat Blauwe Diesel 20-50 na verbranding veel minder uitlaatgassen produceert dan fossiele diesel. Dit noemen we emissiearm.

 

Lees meer

Onze Blauwe Diesel 20-50 is fossiel arm!

Gewone diesel wordt gemaakt van aardolie, dit noemen we fossiele diesel. Blauwe Diesel 20-50 wordt deels gemaakt uit plantaardige afvaloliën. Daardoor zijn de Blauwe Diesel 20-50-producten fossiel arm.

Lees meer

Onze grondstof raakt nooit op

Blauwe Diesel 20-50 wordt deels geproduceerd uit plantaardige afvaloliën die eerst een voedseldoel gediend moeten hebben. Deze plantaardige olie wordt ieder jaar opnieuw geproduceerd voor voedselproducten waarvan het afval dan weer voor Blauwe Diesel 20-50 wordt gebruikt. Een deel van de grondstof is dus ieder jaar opnieuw herwinbaar. Dit noemen we een herwinbare grondstof.

Lees meer

Leverancier Future Fuels, producent Nesté en Blauwe Diesel zelf zijn allemaal ISCC-EU gecertificeerd.  ISCC-EU is een wereldwijd het toonaangevende certificatie systeem. Doormiddel van een jaarlijkse audit controleren zij het volledige proces van onze duurzame dieselbrandstoffen. Van grondstof tot levering bij de klant. Daarnaast bewaken ze ook de uitgangspunten voor het Maatschapelijk Verantwoord Ondernemen.

Lees meer

Het hele jaar door winterbestendig

De Blauwe Diesel 20-50 is het hele jaar door winterbestendig. Dit is een zorg minder voor jouw dieselmotoren. Geen ongewilde stilstand meer door bevroren dieselproducten. De Future Fuels-producten zijn altijd beveiligd op -20⁰C of lager.

Lees meer

Normering en garantie

Je kunt probleemloos met een dieselvoertuig op Blauwe Diesel 20-50 rijden. Blauwe Diesel 20-50 is technisch zelfs beter voor je motor dan gewone fossiele diesel. Als het gaat om garantiebehoud voldoet de Blauwe Diesel 20-50 aan de EN590 normering. Dit is de standaard Europese normering voor dieselbrandstoffen.

 

Tanklocaties Blauwe Diesel 20-50

Hieronder vind je een overzicht van de locaties waar je Blauwe Diesel 20-50 en Neste MY kunt tanken met de pinpas.

Tanklocaties

© 2019 futurefuels.nl | Ontwikkeld samen met Wefabric